Αναζήτηση

Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

"Ουδείς δικαιούται ηθικά να αφαιρεί τον Περικλή από κανένα έμβλημα της πόλης μας".

Γράφει ο
Αλέξανδρος  Ι.Νομικός
Ιατρός-Παθολογοανατόμος
Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 
ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ



Και επειδή όσο πλησιάζουν οι Δημοτικές Εκλογές πολλοί θα υψώσουν τους τόνους και θα ακουστούν ιαχές Χολαργοφροσύνης καλό είναι να θυμόμαστε την στάση ορισμένων στη συζήτηση για το έμβλημα του δήμου και την αφαίρεση του Περικλή. Η αλήθεια είναι πως από την Νέα Πορεία και τους Ενεργούς Δημότες μόνον οι Αλέξανδρος Νομικός (ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ), Δημήτρης Νικολάου και Γιάννης Κεχρής (Ενεργοί Δημότες), ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑΝ την συγκεκριμένη εισήγηση. Αυτά χωρίς εμπάθεια και χωρίς να ξεχνούμε την αλήθεια...



Νοέμβριος 2012. Η θέση του Αλέξανδρου Νομικού για την αφαίρεση του Περικλή από το έμβλημα του δήμου.

Με αφορμή την συζήτηση στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο για το νέο λογότυπο του δήμου μας, θεωρώ σκόπιμο να εκθέσω τις προσωπικές μου θέσεις σχετικά τόσο με την αφαίρεση της κεφαλής του Περικλέους από το νέο λογότυπο, όσο και με τη συζήτηση που διεξάγεται αυτές τις ημέρες για την ιστορία του Χολαργού.
Η μεταρρύθμιση του Κλεισθένους αντικατέστησε τις Ιωνικού τύπου αριστοκρατικές Αθηναικές δομές των φυλών, δημιούργησε δε το απαραίτητο υπόστρωμα για την ανάπτυξη της Αθηναικής Δημοκρατίας.Έτσι διαίρεσε τους Αθηναίους σε δέκα νέες φυλές που είχαν μόνον τοπική-γεωγραφική σημασία και αντικατέστησαν τις τέσσερις παλαιές φυλές, που είχαν οικογενειακό-κληρονομικό χαρακτήρα. Τα ονόματα των νέων φυλών σχετίζονταν με μυθολογικούς ήρωες της Αττικής.
Σύμφωνα με ορισμένους (Traill J, Παπαχατζή Ν.-Παυσανίου, Ελλάδος Περιήγησις, Αττικά), ο αρχαίος δήμος Χολαργού βρισκόταν σε αρκετά διαφορετική θέση από το σημερινό, συγκεκριμένα κοντά στα Ν. Λιόσια ή στο Καματερό, ενώ ο σημερινός Χολαργός αποτελούσε τμήμα του Αττικού δήμου Φλύας.
Ανεξάρτητα όμως από τα αντικρουόμενα στοιχεία για την θέση του αρχαίου Χολαργού γεγονός αναμφισβήτητο αποτελεί πως η περιοχή του σημερινού Χολαργού, κατοικείται από την Πρωτοελλαδική κιόλας περίοδο.Επόμενα ευρήματα μαρτυρούν την ύπαρξη ζωής κατά τους Κλασικούς και Ελληνιστικούς χρόνους. Πολλά ταφικά μνημεία χρονολογούνται στον 5ο και 4ο αιώνα π.Χ., ενώ ενδείξεις ζωής υπάρχουν και από τα Ρωμαϊκά, τα Βυζαντινά και τα Μεταβυζαντινά χρόνια.
Η ονομασία Χολαργός στο σύγχρονο Χολαργό δόθηκε προς τιμή του αρχαίου ομώνυμου δήμου από τον οποίο καταγόταν ο φημισμένος Αθηναίος πολιτικός Περικλής (από τις λέξεις περί και κλέος δηλαδή o περιτριγυρισμένος από δόξα, περίδοξος).
Συνεπώς η ιστορία του Χολαργού μας όχι μόνον είναι ιστορία αιώνων, αλλά και η άρρηκτη σχέση με τον Περικλή, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως παρακαταθήκη.
Τα σύμβολα, δεν είναι μόνον εικαστικά δημιουργήματα, είναι εμβλήματα ιστορίας, τιμής και πρέπει να αποτυπώνουν την ιστορία μιας πόλης.
Ο Περικλής ήταν, είναι και θα παραμείνει ΑΙΩΝΙΟ ΣΥΜΒΟΛΟ του Χολαργού.
Ουδείς δικαιούται ηθικά να τον αφαιρεί από κανένα έμβλημα της πόλης μας.
Μπορεί οι απόψεις μου να ήσαν μειοψηφικές στο Δημοτικό Συμβούλιο, όμως αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία στις σκέψεις και τις καρδιές των Χολαργιωτών.
ΤΟΝ ΧΟΛΑΡΓΟ ΟΥΚ ΕΛΑΤΤΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: