Αναζήτηση

Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2013

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΚΟ ΤΟΥ ΙΛΙΣΟΥ (Ένα όραμα για τον Δήμο μας…) ΜΕΡΟΣ ΣΤ


ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ


Γράφουν οι
Γιάννης Κεχρής
Γενικός Χειρουργός – Εντατικολόγος
Δημοτικός σύμβουλος Παπάγου – Χολαργού
Βαγγέλης Γυφτοδήμος
Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Δ.Ε.
Λουκάς Στεφάνου 
Δικηγόρος


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Ενοποίηση χώρων Πρασίνου

Όλη η Δασική έκταση στα όρια του Δήμου μας, άνωθεν των οδών Ναυαρίνου – Ανατολής – Χατζηκωνσταντή, αποτελεί συνέχεια του Δάσους του Υμηττού, διεισδύει εντός του οικιστικού ιστού του Παπάγου και συνέχεται με την παραποτάμια περιοχή του ρέματος του Ιλισού εντός του Παπάγου (παράλληλα των οδών Μπλέσσα και Μπαλοδήμου) και με το Άλσος Ιλισού μεταξύ Πίνδου – Κατεχάκη – Στρατοπέδου Φακίνου. Το στρατόπεδο Φακίνου εμποδίζει την άμεση σύνδεση με το «Άλσος Ανάδειξης του Αττικού Τοπίου – Κήπος του Ιπποκράτη». Η περιοχή αυτή συνδέεται με τα Πάρκα παράλληλα της Κύπρου και το μεγάλο Πάρκο του Παπάγου.
                
Το Στρατόπεδο Φακίνου αποτελεί τεχνητό εμπόδιο που εμποδίζει την σύνδεση του «Άλσους Ιλισού» (περιοχή μεταξύ της Πίνδου και του Στρατοπέδου Φακίνου) από το «Άλσος Ανάδειξης του Αττικού Τοπίου – Κήπος του Ιπποκράτη» (περιοχή μεταξύ του στρατοπέδου, των νοσοκομείων και του οικιστικού ιστού του Παπάγου). Η απομάκρυνση του Στρατοπέδου Φακίνου, ή έστω ενός τμήματός του, θα ενοποιήσει όλη αυτή την περιοχή πρασίνου.               

Οι οδοί Αναστάσεως, Αργυροκάστρου και Πίνδου διαπερνούν και διαχωρίζουν όλη αυτήν την έκταση. Σχεδιασμένες παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα σημεία αυτών των οδών που θα επιτρέπουν την ασφαλή διέλευση πεζών και ποδηλατών θα ενοποιήσουν λειτουργικά το Πάρκο.

Εναλλακτική Μετακίνηση - Σύνδεση με γειτονικές περιοχές 

Όπως προαναφέρθηκε, μίας από τις επιτρεπόμενες χρήσεις είναι η δημιουργία ποδηλατικής διαδρομής. Η διαδρομή αυτή, πέρα από την ψυχαγωγική της χρήση, θα μπορεί να προσφέρει ασφαλέστατη μετακίνηση στον ποδηλάτη με ελάχιστη εμπλοκή με κυκλοφορία αυτοκινήτων.                

Εντός του Πάρκου ο ποδηλάτης θα μπορεί να κινηθεί από το εκκλησάκι της Αγ. Ελεούσας και κατά μήκος του ρέματος του Ιλισού έως την Κατεχάκη. Διαμέσου του Στρατοπέδου Φακίνου θα μπορεί να συνεχίζει κινούμενος μεταξύ του νοσοκομείου Σωτηρία και του οικιστικού ιστού του Παπάγου, ως την Κύπρου.                

Η σύνδεση με τον οικιστικό ιστό της πόλης θα γίνει μέσω μεγάλων αρτηριών όπως η Αναστάσεως, όπου υπάρχει τεράστιο περιθώριο δημιουργίας ασφαλούς ποδηλατικής διαδρομής, αποκομμένης από την κυκλοφορία των οχημάτων, και χωρίς παρελκόμενα προβλήματα απώλειας θέσεων στάθμευσης για τους περίοικους. Κατόπιν δε της κυκλοφοριακής μελέτης η οποία ούτως ή άλλως πρέπει να επικαιροποιηθεί για τον ενιαίο δήμο, θα αποφασισθεί η ποδηλατική σύνδεση και με τον Χολαργό, πιθανόν μέσω της οδού 25ης Μαρτίου, ή και άλλων που θα προκριθούν. Άλλο σημείο σύνδεσης της ποδηλατικής διαδρομής με τον οικιστικό ιστό μπορεί να είναι η Κύπρου στο σημείο που ξεκινά το σχολικό συγκρότημα του Παπάγου (αμέσως μετά το Περίπτερο επί της Κύπρου και πριν τον τοίχο του σχολικού συγκροτήματος). Τέλος, εφικτή είναι η σύνδεση της ποδηλατικής διαδρομής με το Αθλητικό Κέντρο του Τσακού μέσω της οδού Πάτμου.               

Η σύνδεση από και προς το κέντρο της Αθήνας μπορεί να επιτευχθεί μέσω σύνδεσης με το πάρκο Στρατού στο Γουδή και από εκεί με του Ζωγράφου και τα Ιλίσια. Η σύνδεση με την Αγ. Παρασκευή μπορεί να εξασφαλιστεί με συνέχιση της ποδηλατικής διαδρομής κατά μήκος της Νεαπόλεως.                

Θεωρείται βέβαια δεδομένο ότι ένα τέτοιο έργο υπερτοπικού χαρακτήρα, θα πρέπει να αγκαλιαστεί και από τους όμορους δήμους Αγίας Παρασκευής και Αθηναίων, ούτως ώστε να γίνει δυνατή η κατασκευή μιας ενιαίας και απολύτως ασφαλούς ποδηλατικής διαδρομής από τον Σταυρό μέχρι όσο το δυνατόν κοντύτερα στο κέντρο της Αθήνας και με τη λιγότερη δυνατή εμπλοκή με την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Και γιατί όχι, κάποτε μέχρι και το θαλάσσιο μέτωπο του Σαρωνικού, όπως ήδη προγραμματίζεται από το ΥΠΕΚΑ.                

Να τονισθεί εδώ, μιας και είμαστε «των άκρων» σε όλα μας, ότι η διαδρομή αυτή δεν θα απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να κάνουν με το ποδήλατο τους «αγώνες ταχύτητος», θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές τους, όσο και των γύρω τους, αλλά στους ποδηλάτες που επιθυμούν ασφάλεια, ποιότητα ζωής, και πραγματική εναλλακτική μετακίνηση, και γι αυτό θα πρέπει να τεθεί εκ των προτέρων και μέγιστο όριο ταχύτητας τα 20 -25 χλμ/ω.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: