Αναζήτηση

Σάββατο, 27 Ιουλίου 2013

Το Έμβλημα του Δημου:Μια ιδιάζουσα περίπτωση με κόκκινες γραμμές στη συνείδηση των πολιτών



Γράφει ο
Χρήστος Χριστόπουλος
Φοιτητής
Διεθνών - Ευρωπαϊκών Σπουδών
Παντείου/Οικονομικών Deree
 


Εξετάζοντας κανείς με μια επιδερμική έρευνα την ιστορία της δημοτικής ενότητας Χολαργού η πρώτη λέξη που του έρχεται στο μυαλό είναι ο Περικλής.Αντιστοίχως η δημοτική ενότητα Παπάγου φέρει ως σημαία της τον στρατάρχη Αλέξανδρο Παπάγο.


Στα πλαίσια της ενοποίησης των δύο δημοτικών κοινοτήτων υπό έναν εννιαίο Δήμο η παρούσα Δημοτική Αρχή αποφάσισε τη δημιουργία ενός κοινού εμβλήματος στο οποίο απεικονίζεται ένας κίονας Ιωνικού ρυθμού και εξ αριστερών του ένα δάφνινο στεφάνι Ολυμπιονίκη.Καμία αναφορά στον Περικλή ούτε στον Α.Παπάγο.Το ερώτημα που εύλογα γεννάται είναι ένα πολυσύνθετο «Γιατι»...


Ένα «γιατί» με καθαρά συναισθηματικό περιεχόμενο απέναντι στην ιστορία,τον πολιτισμό,την ταυτότητα,το Είναι του Δήμου μας.Υφίσταται ωστόσο και ένα άλλο πιο πρακτικό,ήσσονος σημασίας «γιατί» που διατυπώνεται από ανθρώπους με όραμα για το αύριο του Δήμου καθώς και της άρρηκτης συμπόρευσης των δυο δημοτικών κοινοτήτων.Πιό συγκεκριμένα,η ένσταση των πολιτών εστιάζει στην απεμπόλεση των συγκριτικών μας πλεονοκτημάτων έναντι των άλλων Δήμων που θα μπορούσαν να προσδώσουν κύρος άλλα και να ενισχύσουν την τοπική οικονομία.Η εφαρμογή του λεγόμενου “Place Branding” με τη μορφή και την υπόσταση του “Region Branding” δηλαδή τη διαδικασία της επικοινωνίας μεσω εικόνας (έμβλημα Δήμου) με στόχο την τόνωση της τοπικής αγοράς είναι ένα εγχείρημα που παραγκώνησε η Δημοτική Αρχή και περιορίστηκε μόνο σε μία πρόχειρη και «βάρβαρη» ανασύνθεση του εμβλήματος του Δήμου χωρίς ταυτότητα και ιστορικό υπόβαθρο.Η αξιοποίηση του Place Branding θα μπορούσε να έχει καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση και παγίωση μιας ουσιαστικής πολιτιστικής αναβάθμισης του Δήμου μας. Μιλώντας με όρους αγοράς όταν γενικότερα το κάθε «προϊόν», για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί οικονομικά, πρέπει να αποκτήσει ένα «σήμα κατατεθέν - brand name» αποτελεί ανοησία η απεμπόληση ενός από τα πλέον γνωστά παγκοσμίως «brand names».Πώς μπορεί όμως να αξιοποιηθεί πρακτικά το «Place Branding»:



1)  Η καθιέρωση των «Περίκλειων Aγωνισμάτων» θα μπορούσε να προσελκύσει ανθρώπους όλων των ηλικιών και να προκαλέσει το δέος πολιτών άλλων Δήμων.Επιπρόσθετα, η διοργάνωση ενός τέτοιου πολιτιστικού γεγονότος θα απέφερε οικονομικές απολαβές στο Δήμο μας απο χορηγούς,σπόνσορες και διαφημήσεις.


2)  Η οργάνωση και ο σχεδιασμός μιας ετήσιας εβδομαδιαίας ημερίδας με λέξεις κλειδιά τον Περικλή,τη Δημοκρατία και τη Σύγχρονη Πολιτεία θα μπορούσε να αποτελέσει μια κυψέλη αμεσότητας,επικοινωνίας και διαλόγου,μια πρωτοποριακή διαβούλευση πολιτη-Δημοτικής Αρχής.


3)  Στο κτήριο «Αλέξανδρος» επι της Ελ. Βενιζέλου θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η εμβληματική προσωπικότητα του Στρατάρχη Παπάγου.Πιο συγκεκριμένα θα ήταν συνετό να καθιερωθεί ένα ετήσιο εβδομαδιαίο συνέδριο με επίκεντρο τον Α.Παπάγο,την παρακαταθήκη του καθώς και την ιστορική εξέταση της περιόδου κατά την οποία έδρασε.
  
Το νέο λογότυπο-έμβλημα θα πρέπει να ενώνει. Αυτό απαιτεί ευρεία συναίνεση και αποδοχή. Θα ήταν λοιπόν απαραίτητο να είχε προηγηθεί μια δημόσια συζήτηση. Στο διάλογο αυτό έπρεπε να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους καλλιτέχνες και δημιουργούς, που θα προσέφεραν ο καθένας από αυτούς την δική τους πρόταση και όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο για την αξιολόγηση αυτών των προτάσεων. Η χρήση του διαδικτύου για την επίτευξη μιας όσο το δυνατόν πιο διευρυμένης διαβούλευσης επιβάλλεται και σίγουρα θα βοηθήσει.



Έτσι, πιστεύω ότι το καινούργιο έμβλημα, θα πρέπει να έχει ως κέντρο αναφοράς το παγκόσμιο σύμβολο της Δημοκρατίας και του Ελληνικού και κατά επέκταση του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού: Tον Περικλή. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να υπάρχει στην σχέση του Δήμου με τις Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα. Tέλος, επιθυμητό θα ήταν το λογότυπο του Δήμου να εμπεριέχει την σχέση του Δήμου μας με τον Υμηττό, που στην πράξη ενώνει τις δύο κοινότητες, αποτελεί το κοινό μας σπίτι, την ουσιαστική περιουσία μας και το πραγματικό μέλλον του Δήμου και των παιδιών μας. Άρα, θα πρέπει να δοθούν συγκεκριμένες κατευθυντήριες οδηγίες στον Δημιουργό, που θα καθοδηγήσαν την έμπνευσή του στις τρείς αναφορές: Περικλής – Ένοπλες Δυνάμεις – Υμηττό.



Δεν υπάρχουν σχόλια: